Дослідження освітніх систем України й Італії під час навчального візиту студентів УІПА в рамках ERASMUS+ проєкту PAGOSTE до Roma Tre University

 

Нещодавно студентки Української інженерно-педагогічної академії Глущенко Анжеліка, гр. ДІТ-ПОХ21 та Капітонова Наталія, гр. ДКІ-ПОЦТ20 повернулись з навчального візиту до Третього Університету Риму, Італія, який проходив у рамках реалізації ERASMUS+ проєкту PAGOSTE. Ми робимо цю новину у трошки незвичному, але цікавому форматі – у форматі вражень безпосередньо від самих студенток. Тож: 

У цій новині ми хотіли би розповісти про наш студентський візит до університету Roma Tre University, що у Римі, Італія.

Основною метою нашого візиту було дослідити систему професійно-технічної освіти в Італії, виявити різні професійно-технічні заклади, висвітлити основні подібності та відмінності між італійською та українською системами професійно-технічної освіти та запропонувати, як покращити освітню систему в Україні, отримуючи інформацію під час зустрічей із суб’єктами, що працюють в сфера професійної підготовки та підготовки вчителів і тренерів.

Візит був організований для 8 студентів із найбільших міст України – Одеси, Києва та Харкова, які навчаються педагогіці. Курував цей візит доктор Джованні Серра, який організовував нашу діяльність та слідкував, щоб нам було комфортно перебувати в Італії. Нас забезпечили зручним готелем, смачними та корисними сніданками та вечерями, а також транспортними картами. Також доктор Серра був нашим постійним перекладачем з італійської на англійську. Нам було приємно потренувати наші знання з мови з ним та іншими викладачами.

Основним завданням нашого візиту було скласти звіт, який ілюстрував те, що саме ми дізналися про італійську систему освіти в цілому, а також навчання у професійно-технічних закладах. Ми працювали над ним всією командою і по завершенню отримали сертифікат успішності нашого візиту.

Характерна риса викладання в Італії – це пізнання педагогічних та дидактичних основ безпосередньо на навчальному занятті. Тобто майбутні викладачі не вивчають педагогіку як дисципліну у закладах вищої освіти. Вони отримують спеціальність в обраній галузі і після отримання ступеню магістра мають право на викладання у будь-якому закладі освіти, але при цьому вони проходять випробувальний термін впродовж року під керівництвом іншого педагога цього закладу. Ми отримали дуже багато цікавої інформації про навчання в Італії, і деякі з ідей цієї країни ми, як майбутні педагоги, хотіли би впровадити в українську систему освіти.

Впродовж нашого візиту, ми працювали на базі університету Roma Tre University з доктором Джованні Серра та мали зустріч із професором Массімо Марготтіні, а також відвідали два заклади освіти – державно-професійну школу «Domizia Lucilla» public Vocational School та приватний професійно-технічний центр «Borgo Ragazzi Don Bosco» private Vocational centre. Професор Марготіні розповів нам про план Італії щодо покращення своєї системи освіти, зокрема у навчанні педагогів, у той час як викладацький склад професійної школи та професійно-технічного центру описав теперішню ситуацію у закладах освіти їх типу.

У кожному закладі нас зустрічали гостинно, у державній школі був організований банкет із стравами італійської кухні, а у центрі нам зробили подарунки у вигляді флешок. Загалом італійці привітні та позитивні люди, які, як і весь світ, підтримують Україну в її боротьбі. Нам навіть пощастило потрапити на мітинг на підтримку нашої держави, поки ми прогулювалися містом.

Варто зазначити, що Рим – прекрасне місто для туристів-естетів. Архітектура вражає своєю величністю та унікальністю. У нашій програмі були як видатні місця, на кшталт Колізею, фонтану Треві або Іспанських сходів, так і релігійні споруди і музей. Особливо нам запам’ятався музей Ватикану, де кожен може відчути себе мандрівником у часі і доторкнутися до прекрасних картин, написаних більше півтисячі років тому.

Наша насичена навчальна і культурна програма була реалізована в рамках виконання Українською інженерно-педагогічною академією Erasmus+ проєкту PAGOSTE (609536-EPP-1-2019-1-DE-EPPKA2-CBHE-SP) «Нові механізми управління на основі партнерства та стандартизації підготовки викладачів професійної освіти в Україні».

Підсумувавши наш візит, ми вдячні за отримані знання та досвід, які допоможуть нам у нашій професійній діяльності. Це був динамічний візит, насичений враженнями, впродовж якого ми не тільки пізнали основи педагогічної освіти в Італії, а і дізналися більше про Європу, її цінності та плани на майбутнє. Це допоможе нам тримати курс на розвиток власної країни і рухатися тільки вперед!