Представники проєктної команди від Української інженерно-педагогічної академії Erasmus+ проєкту CRED4TEACH «Мікрокваліфікації на основі MВОК для професійного розвитку викладачів» 13 червня взяли участь у зустрічі-обговоренні ходу реалізації проєкту.
Зустріч проходила на базі Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, м. Дрогобич, Львівська область. У заході брали участь делегації від університетів-партнерів:
‒ Університет Григорія Сковороди в Переяславі, який представляв проректор з навчально-методичної роботи Вячеслав РІЗНИК;
‒ Донбаський державний педагогічний університет у складі проректора з науково-педагогічної роботи Станіслава ЧАЙЧЕНКО та декана педагогічного факультету Ярослава СПІВАКА;
‒ Українська інженерно-педагогічна академія у складі проректорки з науково-педагогічної роботи Марини ВАСИЛЬЄВОЇ та керівника постійно діючої робочої групи з інтернаціоналізації та проєктної діяльності, національного координатора проєкту CRED4TEACH Романа НЕСТЕРЕНКО.
Дрогобицький університет представляли проректор з наукової роботи Микола ПАНТЮК, проректор з науково-педагогічної роботи Микола ГАЛИК, проректор з науково-педагогічної роботи, міжнародних зв’язків та інформаційної діяльності Ігор ГРИНИК та команда Erasmus+ проєкту CRED4TEACH.
Метою зустрічі стало обговорення результатів проєкту «Мікрокваліфікації на основі MВОК для професійного розвитку викладачів», у консорціум якого входять 10 партнерів з Європейського союзу, Туреччини, Албанії, Чорногорії та 5 українських партнерів.
«Мікрокваліфікації – це один із трендів розвитку сучасної безперервної освіти. Зараз ми знаходимося в процесі затвердження національної рамки мікрокваліфікацій і починаємо роботу над інституційною рамкою. Законодавчі підстави для здобуття, присвоєння та визнання мікрокваліфікацій стануть першим кроком для створення ефективної системи, яка дозволить студентам або працівникам швидко набувати нових знань та навичок, що відповідають потребам ринку праці, сприяючи підвищенню їхньої конкурентоспроможності та мобільності на ринку праці. Це також сприятиме більш гнучкому підходу до навчання та професійного розвитку, де індивідуальні освітні траєкторії можуть бути адаптовані до специфічних потреб і цілей кожного студента або працівника» – каже Роман Нестеренко.
Представники проєктної команди Дрогобицького університету розповіли про поточні результати розробки масових відкритих онлайн-курсів, досвід створення яких вони отримали під час проходження навчання «На шляху до розробника МВОК».
«Для нас це новий, дещо складний, але поруч з цим надзвичайно цікавий досвід навчання. Не типовий для українських викладачів стиль подачі матеріалу, підходу до розробки та структури завдань, та й, зрештою, новий досвід запису відео лекцій дав можливість поглибити власні педагогічні навички, адаптуватися до сучасних технологій навчання та краще зрозуміти потреби сучасної, інноваційної освіти. Цей процес дозволить нам створити більш інтерактивні освітні програми, що сприяють активнішому залученню студентів у навчальний процес та підвищенню якості освіти в цілому» – поділилася досвідом Христина Войтович.
Колеги з Університету Григорія Сковороди в Переяславі та Донбаського державного педагогічного університету висловили бажання перейняти отриманий досвід і зазначили, що впровадження мікрокваліфікацій – це новий етап розвитку вищої освіти.
На завершення зустрічі проректори університетів домовилися розпочати процес підготовки документів для підписання спільних міжінституційних договорів, оскільки університети мають багаторічну співпрацю за різними напрямками та проєктами.