ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
Навчальний розпорядок. Навчальний рік в Академії розподіляється на два семестри: осінній та весняний. Графік навчального процесу наведено нижче:
Н А В Ч А Л Ь Н И Й Р І К
|
Осінній семестр |
|
1 вересня – 29 грудня |
Навчальний семестр |
|
31 грудня – 13 січня |
Різдвяні канікули |
|
Весняний семестр |
||
14 cічня – 24 лютого |
Практика |
|
26 лютого– 30 червня |
Навчальний семестр |
|
01 липня – 31 серпня |
Канікули |
|
26 серпня – 31 серпня |
Перездача заборгованостей |
Навчальний семестр
Впродовж навчального семестру заняття в Академії проводяться за навчальним розкладом у відповідності до навчального плану та програм.
Розклад дзвінків є наступним:
1 пара |
0830 – 0950 |
Перерва 10 хвилин |
|
2 пара |
1000 – 1120 |
Перерва 20 хвилин |
|
3 пара |
1140 – 1300 |
Перерва 10 хвилин |
|
4 пара |
1310 – 1430 |
Перерва 20 хвилин |
|
5 пара |
1450 – 1610 |
Перерва 5 хвилин | |
6 пара | 1615 – 1735 |
Основними видами навчальних занять в Академії впродовж навчального семестру є:
· лекція;
· лабораторне, практичне, семінарське, індивідуальне заняття;
· консультація.
Інші види навчальних занять визначаються в порядку, встановленому освітнім стандартом Академії.
Лекція – основний вид навчального заняття для очної підготовки фахівців. Це логічно завершений, науково обґрунтований і систематизований виклад певного наукового або науково-методичного питання, ілюстрований засобами наочності та демонстрацією дослідів.
Лекція формує основи знань в певній науковій галузі, визначає напрямок, зміст і характер усіх інших видів навчальних занять та самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни.
Лекційні потоки формуються із студентів певного курсу одного напрямку підготовки, спеціальності або різних спеціальностей одного освітньо-кваліфікаційного рівня. Лекції проводяться професорами, доцентами, старшими викладачами Академії, а також провідними науковцями або спеціалістами, запрошеними для читання лекцій.
Лабораторні заняття – вид занять, на яких студенти під керівництвом викладача проводять натурні або імітаційні експерименти чи досліди в спеціально обладнаних навчальних лабораторіях з використанням устаткування, пристосованого для умов навчального процесу.
Мета лабораторного заняття – практичне підтвердження окремих теоретичних положень даної навчальної дисципліни, набуття практичних умінь роботи з лабораторним устаткуванням, обладнанням, обчислювальною технікою, вимірювальною апаратурою, методикою експериментальних досліджень в конкретній предметній галузі.
Етапи проведення лабораторного заняття: інструктаж з правил безпеки і контроль за їх дотриманням, попередній контроль рівня підготовки студентів до виконання конкретної лабораторної роботи, виконання конкретних завдань у відповідності з тематикою, оформлення індивідуального звіту, оцінювання роботи студента викладачем.
Лабораторне заняття проводиться у складі академічної групи з розділенням на підгрупи.
Практичне заняття – це детальний розгляд окремих теоретичних положень навчальної дисципліни шляхом індивідуального виконання студентами відповідно до сформульованих завдань. Мета практичного заняття – розширення, поглиблення й деталізація наукових знань, отриманих студентами на лекціях та в процесі самостійної роботи і спрямованих на підвищення рівня засвоєння навчального матеріалу, прищеплення умінь та навичок, розвиток наукового мислення та мовлення студентів.
Практичне заняття проводиться з академічною групою з окремих навчальних дисциплін.
Семінари – обговорення студентами питань з попередньо визначених навчальною програмою тем у формі бесіди, рецензування та обговорення рефератів і доповідей, дискусій. Семінари з фахових навчальних дисциплін поєднують теоретичну підготовку студентів з їх участю в науково-дослідній роботі. Семінари сприяють розвитку творчої самостійності студентів, поглиблюють їх інтерес до науки і наукових досліджень, виховують педагогічний такт, розвивають культуру мови, вміння та навички публічного виступу, участі в дискусії.
Семінарське заняття проводиться у складі академічної групи.
Консультація – проводиться для отримання студентом відповіді на окремі теоретичні чи практичні питання, для пояснення певних теоретичних положень чи аспектів їх практичного застосування.
Консультації здійснюються протягом семестру та перед контрольним заходом (екзаменаційні).