У рамках Erasmus Days 2022 проєктна команда розповідає про досвід реалізації проєкту Erasmus+ «Нові механізми управління на основі партнерства та стандартизації підготовки викладачів професійної освіти в Україні (PAGOSTE)» під час війни в Україні.
24 лютого 2022 року світ здригнувся від звістки про воєнний напад росії на Україну. Окупація частини території України, запровадження воєнного стану, руйнування інфраструктури, відсутність зв’язку, постійні повітряні тривоги, загрози бомбардувань і обстрілів, евакуація значної частини населення спричинили хаос в країні. Це призвело до зупинки роботи закладів освіти та науки, частини державних установ, що негативно вплинуло на реалізацію проєкту PAGOSTE, унеможливило виконання завдань, а іноді і комунікацію між учасниками проєкту, серед яких:
− Університет Констанца (Німеччина);
− Віденський університет економіки та бізнесу (Австрія);
− Третій Римський університет (Італія);
− Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана (Україна);
− Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К.Д. Ушинського (Україна);
− Національний транспортний університет (Україна);
− Українська інженерно-педагогічна академія (Україна);
− Міністерство освіти і науки України (Україна);
− Інститут професійно-технічної освіти НАПН (Україна).
У цій ситуації надзвичайно цінною стала підтримка європейських партнерів проєкту PAGOSTE. Регулярні онлайн-зустрічі (жур-фікси) стали ковтком свіжого повітря серед потоку інформації про жахливі наслідки воєнного вторгнення. Під час онлайн-зустрічей учасники проєкту шукали рішення щодо того, як продовжити впровадження механізмів управління на основі партнерства у своїх закладах, як поширювати національний політичний документ на державному рівні, які ризики створює війна для запуску онлайн-платформи. Ці жур-фікси допомогли консорціуму підтримувати діяльність проєкту навіть за таких надзвичайних обставин.
Не зважаючи на нові виклики, з якими зіштовхнулася проєктна команда, 26 квітня під час чергової онлайн-зустрічі вирішено продовжити роботу щодо імплементації механізмів управління підготовкою викладачів професійної освіти на основі партнерства на інституційному та національному рівнях. При цьому усі робочі візити, воркшопи та тренінги вирішено перенести на кінець 2022 року та на наступний 2023 рік з одночасним подовження терміну виконання проєкту на один рік – до січня 2024 року.
На сьогоднішній день ми досягли таких результатів:
− українськими партнерами розроблено та розпочато впровадження Концепцій розвитку системи підготовки викладачів професійної освіти на основі стандартизації та партнерства;
− у Київському національному економічному університеті ім. В. Гетьмана започатковано роботу Професійного дорадчого комітету спеціальності «Професійна освіта (Економіка)» (ОПП «Економічна та бізнес-освіта») та продовжується робота над створенням Коворкінгового центру економічної та бізнес-освіти;
− на базі Національного транспортного університету створено Комітет з підтримки забезпечення якості та розвитку системи підготовки викладачів професійної освіти спеціальності «Професійна освіта (Транспорт)»;
− командою Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського створено Ресурсний центр;
− Українською інженерно-педагогічною академією створено Центр педагогічної та управлінської досконалості для професійної освіти;
− на національному рівні започатковано роботу над розробкою Методичних рекомендацій щодо запровадження механізмів управління на основі партнерства та стандартизації у підготовці викладачів професійної освіти в Україні;
− активно здійснюється робота щодо створення онлайн-платформи «Партнерський простір 015»;
− засновано Асоціацію з розвитку професійної та неперервної освіти;
− підготовлено інституційні та структуровані звіти з аналізу управління підготовкою викладачів професійної освіти;
− європейськими партнерами проведено онлайн-тренінги, які відвідали понад 1000 учасників.
Більше інформації про проєкт, заплановані події та досягнуті результати доступно на сайті проєкту
This project has been funded with support from the European Commission. The European Commission’s support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.