В рамках міжнародного проєкту Erasmus+ «Нові механізми управління на основі партнерства та стандартизації підготовки викладачів професійної освіти в Україні (PAGOSTE)» з 17 по 19 жовтня було проведено серію тренінгів «Професіоналізація педагогів: підходи, структура та стандарти» від фахівців з Німеччини та Австрії.
Основними завданнями комплексного тренінгу були:
− ознайомлення з освітніми стандартами та структурами підготовки викладачів професійної освіти в Німеччині;
− знайомство з теоріями та моделями професіоналізації педагогів;
− аналіз підходів та структурних питань підготовки викладачів професійної освіти в Австрії та Німеччині.
З вітальним словом виступили Томас Дайсінгер (завідувач кафедри бізнес та економічної освіти, Університет Констанца, Німеччина) та Світлана Шитікова (координатор Національного Еразмус+ Офісу в Україні), підкресливши важливість проєкту для розбудови системи вищої та професійно-технічної освіти та відновлення України після війни.
Томас Дайсінгер розповів про: німецьку систему професійної освіти; типи професійних шкіл; особливості німецької дуальної системи; вимоги до викладачів професійної освіти; загальні питання підготовки викладачів професійної освіти.
Оксана Мельник (викладач кафедри бізнес та економічної освіти, Університет Констанца, Німеччина) презентувала: структуру підготовки викладачів професійної освіти у Німеччині; рамкову угоду та стандарти підготовки викладачів професійної освіти; загальні вимоги до змісту фахових предметів та фахових дидактик; базовий навчальний план; моделі підготовки викладачів професійної освіти за Бюннінгом.
Йоахім Дітріх (старший викладач кафедри бізнес та економічної освіти, Університет Констанца, Німеччина) обговорив: партнерське управління підготовкою викладачів професійної освіти в Університеті Констанца; фази підготовки викладачів економіки для закладів професійної освіти; роль державних семінарів у підготовці викладачів; питання співпраці між університетами, державними семінарами та школами; особливості шкільної практики.
Олівер Гройлінг (Державний семінар з підготовки викладачів професійної освіти Вайнгартен, Німеччина) розповів про: специфіку викладання у професійних закладах освіти; моделі особистості викладача; професіоналізацію викладачів; особливості мотивації викладачів; стилі керівництва та виховання.
Ріхард Фортмюлер (професор Інституту бізнес-освіти, Віденський університет економіки та бізнесу, Австрія) презентував: систему професійної освіти в Австрії; особливості дуальної системи освіти; системи підготовки викладачів професійної освіти; вимоги до предметних та дидактичних компетентностей викладачів; набуття компетентностей в університеті та через стажування в школі й на підприємствах.
Із матеріалами презентацій можна буде ознайомитися на сайті проєкту
Понад 250 учасників – представників УІПА, інших закладів вищої, фахової передвищої та професійно-технічної освіти, навчально-методичних центрів професійно-технічної освіти, Міністерства освіти та науки України – відвідали тренінг.
Тренінг викликав інтерес серед учасників, які мали змогу поставити до тренерів цікаві для них питання.